Web de psicologia on pots fer consultes totalment gratuïtes
i on hi pots trobar informació de tota mena.

06 de desembre 2007

HI HA PERSONES QUE CAUEN MALAMENT D'ENTRADA

No us ha passat, que hi ha gent que amb la primera impressió ja et cauen malament? De vegades després de parlar-hi només uns minuts ja notes que aquella persona no t'agrada. Doncs segons Albert Mehrabian, l'impacte d'un missatge és degut en un 55% als moviments del cos, principalment a l'expressió facial,, el factor vocal (volum, to, ritme, etc.) és el responsable del 38% de l'impacte del missatge. Tot això fa que una persona acabi caient-nos bé o malament.

En el moment en què ens trobem amb algú s'engega en nosaltres una reacció d'alerta davant de qui arriba i a l'invers. L'organisme posa en funcionament uns processos neuropsicològics activant-se per poder reaccionar en cas d'emergència. Un cop ha arribat el foraster el classifiquem com a conegut o no conegut. Cal dir que els estudis han demostrat que ja des de petits, hi ha una reacció innata de por davant del desconegut.

Davant d'aquesta postura que de forma inconscient tots adoptem quan s'acosta algú, tenim mitjans per intentar agradar a la persona que volem conèixer. En el llibre "Llibertat emocional" de Ferran Salmurri, explica com poder millorar aquesta primera impressió, per un costat cal demanar alguna opinió de persones properes que t'estimin per ajudar a autoobservar-te (et farà veure coses que un mateix no és conscient).

Així mateix, és bo treballar el contacte visual, intentar mantenir-lo, i l'altre aspecte important és la gesticulació, postura i distància. Referent a aquesta última Edward T. Hall, pare de la proxèmica (espai que hi ha entre la gent mentre ens comuniquem) va classificar quatre zones diferents que habitualment utilitzem de manera inconscient: la distància intima, la personal, la social i la pública, que són importants que respectem en cada situació.

Per últim el to i volum de la veu que s'han de saber adequar a la intenció del missatge per millorar la seva receptivitat.

Bibliografia : "Llibertat emocional" de Ferran Salmurri. Editorial La Magrana. "Psicologia de la Comunicación" d'Alex Mucchielli. Editorial Paidós