Web de psicologia on pots fer consultes totalment gratuïtes
i on hi pots trobar informació de tota mena.

31 de gener 2008

COM MÉS CAR, MÉS AGRADA


Quan vas a comprar o a dinar en un restaurant creus que el preu no t'influeix? Doncs si, com més car és el producte més ens agrada. El preu que es posa a un producte influeix directament en les expectatives sobre les seves qualitats i en la satisfacció que s'obté al consumir-lo.

Cientifics de California Institute of Technology han trobat una àrea del cervell responsable d'enganyar els sentits, el còrtex orbitofrontal medial que regula el plaer subjectiu. Segons Antonio Rangel, director de la investigació molta gent pensa que el plaer que se sent depèn només dels valors objectius, però juntament amb aquest hi ha les expectatives que té la persona i el preu n'és un dels factors externs que les modula.

Van escollir a 20 persones fent-los creure que participaven en un estudi en el qual s'avaluava la relació entre el temps de degustació del vi i la percepció del sabor. Els van informar que provarien 5 tipus de vins diferents identificats cada un amb el seu preu. La realitat, però, va ser que només hi havia 3 vins i a dos d'ells se'ls hi va canviar el preu.

Els participants van beure el primer vi amb un preu i després se'ls hi va presentar el mateix vi com si fos un altre, a diferent preu. Quan se'ls hi preguntava quin vi els hi agradava més tots responien que el més car. Al mateix temps que provaven el vi se'ls hi va fer una ressonància magnètica per mesurar la seva activitat cerebral demostrant que quan més car és el vi, més activitat es registrava en el còrtex orbitofrontal medial.

Els resultats demostren com la imatge que es crea al voltant d'un producte canvia la percepció que es té d'aquest i la seva valoració. les tècniques de marketing tenen així una nova font d'estratègies per arribar fins al consumidor. Els autors de l'estudi afirmen que el seu experiment serà d'utilitat per a la "neuroeconomia" que analitza la influència del valor econòmic en el comportament humà.

Font: LaVanguardia.es

1 comentari:

Núria ha dit...

Sí, això em recorda la frase "el que no es paga o no costa, no val res".
No estic d'acord amb la frase, però, sí que és cert que hi ha persones que es mouen per aquesta tendència.