Web de psicologia on pots fer consultes totalment gratuïtes
i on hi pots trobar informació de tota mena.

24 de febrer 2008

DISCUTIR AMB LA TEVA PARELLA ÉS BO PER VIURE MÉS


Discutir de tant en tant amb la teva parella et pot donar més anys de vida, segons un estudi de la Universitat de Michigan.

En els matrimonis en els quals els membres es guarden la seva indignació pot esperar-se una mort prematura.

Segons un estudi de l'Escola de Salut Pública i del Departament de Psicologia de la Universitat de Michigan, els matrimonis en els quals els membres es guarden la seva indignació a dintre, és més probable que pateixin una mort prematura. En les parelles on un o els dos membres manifesten els seus sentiments i les seves protestes per intentar resoldre els conflictes, la longevitat és més alta.

Els científics van estudiar a 192 parelles durant 17 anys i els van classificar en quatre categories: en la primera els dos comuniquen la seva indignació, en la segona i la tercera un dels dos l'expressa i l'altre es reprimeix, i en l'última els dos membres de la parella no reaccionen a l'atac.

De les 26 parelles de l'última categoria, on els dos membres amagaven el seu ressentiment va haver-hi 13 morts. En les 166 restants de les altres categories es van produir 41 morts. Un tant per cent més elevat de morts en les parelles on els dos van reprimir els seus sentiments..

Així segons Ernest Harburg, professor de la Universitat de Michigan i director de l'estudi, quan els dos membres de la parella amaguen la seva indignació davant d'un atac o una crítica injusta de l'altre, la mort prematura és el doble de probable que en els altres tipus.

Font: 20minutos.es

Nota: Davant d'aquest estudi el que es pot extreure és que el que provoca més morts es guardar-te la teva indignació, per tant sempre serà millor parlar-ne que no discutir.

2 comentaris:

Anònim ha dit...

Acabo de descobrir el teu bloc i m'agrada molt i ja l'he afegit al meu reader.

Curiosament aquesta noticia m'ha atret força, jo em sento molt millor en quant l'hi expresso a la meva parella tots els mal estars que em passen pel cap, poder son problemes ja sabuts i antics, però em fan tirar endavant, com diuen, al buidar el pap un es treu un pes del d'amunt !!

Pilarll ha dit...

Be, no se si es un bon exemple per seguir. El titol es per fer que la gent el llegeixi, però el fons no és exactament el que cal fer. Potser no s'hauria de discutir tant i parlar més. No et sembla?