Web de psicologia on pots fer consultes totalment gratuïtes
i on hi pots trobar informació de tota mena.

09 d’octubre 2007

L'ESPORT DE COMPETICIÓ I ELS NENS

Cas:
Em dic Andreu i formo part de l'equip de la meva escola. jugo a futbol i aquesta tarda jugarem la final escolar.

Tothom està molt emocionat. Tenen ganes de veure'ns jugar, però el que els importa més es veure'ns guanyar. Moltes vegades quan estem jugant, veiem com els nostres pares criden i criden, contra l'arbitre, contra els altres pares, i fins i tot alguna vegada ens criden a nosaltres perquè no ho fem be.

A mi no m'acaba d'agradar això, el meu pare es posa molt vermell quan crida i em fa una mica de por, però com que veig que ells volen que jo continui jugant doncs no dic res, però sempre estic patint per si no ho faig prou be.

Explicació:
Aquesta es la història de l'Andreu que segur que la podeu aplicar a molts de vosaltres, quan ereu més petits, o ara que sou grans, amb els vostre fills.

La problemàtica de l'esport escolar és, si ha de ser tant competitiu com els grans volem o simplement s'ha de jugar sense competir. No es bo que els nens intentin cada vegada superar-se en el mon de l'Esport?? Però, Cal que els pares es preguin l'esport dels seus fills com una competició de grans??

Segons l'"Informe Skip" sobre els hàbits esportius dels nens, el nen amb l'esport agafa habilitats, i els valors necessaris per afrontar l'etapa adulta. Aprend el valor del treball, de l'esforç , i amb una competició "sana" es poden descobrir a si mateixos, coneixer les seves carències i treballar per superar-les.

Per tant si considerem que l'esport competitiu per nens es bo, que es el que falla? Potser aquí els pares, haurien de fer una reflexió de si realment no s'està pressionant massa aquest fill perquè el que es desitja es que trionfi en allò que ell mateix no ho ha pogut fer mai.

1 comentari:

Què t'anava a dir ha dit...

A vegades volem que els nostres fills superi les nostres frustacions. El nen ha de fer el que vol, però no se li ha d'exigir més enllà d'una certa raonabilitat.