Web de psicologia on pots fer consultes totalment gratuïtes
i on hi pots trobar informació de tota mena.

08 de març 2008

PETITS PROBLEMES D'APRENENTATGE

El teu fill està tenint problemes d'aprenentatge a l'escola, no es concentra prou, gira les lletres, confon paraules, té una mala coordinació, etc. Potser el teu fill té problemes visuals (que no vol dir que hagi de portar ulleres):


Encara ara hi ha molt desconeixement sobre com solucionar els problemes que poden tenir els nens en l'aprenentatge. Diferents estudis han relacionat els problemes de l'aprenentatge, especialment de la lecto-escriptura amb problemes d'una disfunció visuals. Pot ser que a l'escola detectin que un nen no està progressant adequadament i no siguin conscients que potser simplement tingui un problema visual i que això es pot arreglar si es treballa a temps.

Amb l'optometria es poden detectar i ajudar a resoldre els problemes d'eficàcia visual, tant si són inherents al nen o l'adult, com si són conseqüència d'una mala adaptació al medi per culpa d'un desequilibri entre les capacitats de la persona i les exigències de la societat.

Hi ha molts centres d'optometria que es dediquen a reeducar la funcionalitat del sistema visual amb relació a l'entorn i a la resta de sistemes sensorials. Des d'aquí, i veient que encara hi ha molts pares que desconeixen aquest camp, aprofitem per exposar-ho. Si tens un fill, i està tenint problemes a l'escola prova de portar-lo a un optometrista, miraran si mou els ullsamb la ràpidesa suficient per poder llegir a la velocitat correcte, o si potser té problemes en la fusió dels dos ulls per poder fer una imatge tridimensional en el cervell.. , hi ha problemes visuals (no de visió exactament) que provoquen un processament de la informació de forma inadequada.

Font : La Terapia Visual, posible solución para los problemas de aprendizaje
Centre : Visió-3

3 comentaris:

Anònim ha dit...

Ben poc favor fas a la teva professió si davant un problema d'aprenentage l'envies a l'optometrista. El procés d'aprenentage és molt més complex que el moviment de l'ull, que només és una lent. La majoria de trastorns d'aprenentage són disfuncions cerebrals de l'hemisferi esquerre que poc tenen a veure amb la visió però sí amb el processament seqüencial. El trastorn d'aprenentatge no verbal (TANV)sí que és una disfunció de l'hemisferi dret, però tampoc té res a veure amb el funcionament de l'ull, però sí amb alteracions de la substància blanca cerebral. Quan hi ha problemes d'aprenentage s'ha d'anar al neuropsicòleg que és qui sap com funciona el cervell.

Pilarll ha dit...

Evidentment que si hi ha un problema greu d’aprenentatge s’ha d’anar al neuropsicòleg o a qui calgui. El que s’ha exposat aquí simplement és per aquells casos d’aprenentatge que no arriben a ser un problema molt greu. Per aquells casos en què no es detecta res d’anormal, però en canvi hi ha alguna cosa que “no rutlla”. Per aquells nens que porten un lleuger retard en el seu aprenentatge.
Per un altre costat destacar que molts d’aquests centres estan portats per professionals entre els quals també hi ha psicòlegs.

No estic d’acord amb les maneres, però tot i així, gràcies pel teu comentari

Pilarll ha dit...

Per no donar peu a confusions he canviat el títol fent esment a "petits problemes d'aprenentatge"